Selasa, 10 November 2015

Wheatgrass Maklumat - Dari Alkitab Untuk Modern Times

Wheatgrass Maklumat - Dari Alkitab Untuk Modern Times

Seperti namanya sudah menyatakan, wheatgrass adalah tumbuhan gandum muda dipenuhi dengan pelbagai nutrien yang mana yang paling penting adalah enzim, mineral, klorofil dan pelbagai elemen. Nutrien ini bekerjasama untuk memastikan kesihatan dan tenaga yang tinggi tahap optimum. Ini dan banyak faedah lain telah diketahui sejak awal tamadun dan sangat berharga.

Hari ini, wheatgrass boleh didapati di setiap sudut dan penjuru di dalam borang ini atau yang lain, bar jus mengenakan beberapa dolar untuk satu auns jus kuasa hijau, dan kerana permintaan bagi makanan yang sihat bertambah, tumbuhan ini indah di sini untuk tinggal.

Semua nutrien yang disebutkan di atas mempunyai pelbagai peranan. Sebagai contoh, enzim adalah sebahagian daripada setiap tindak balas kimia dalam badan kita. Memandangkan terdapat tindak balas kimia yang tidak terkira banyaknya berlaku setiap saat, maklumat wheatgrass ini akan membuat anda sedar betapa pentingnya enzim. Maka ada vitamin A, E, C dan B12, kemudian mineral seperti besi, kalsium dan fosforus yang, antara lain, penting untuk kiraan darah, tulang dan gigi yang kuat masing-masing.

Bukti bertulis pertama penggunaan wheatgrass adalah berasal dari zaman perkasa firaun Mesir dan kaya Mesopotamia. Rupa-rupanya, mereka bukan sahaja meminum wheatgrass tetapi mereka juga digunakan untuk luka cepat sembuh. Orang-orang ini sangat maju untuk masa mereka, dan hakikat bahawa mereka menggunakan ia mempunyai beberapa kesan ke atas penemuan semula kilang di tahun 1930-an.

Populariti Wheatgrass mula naik di suatu tempat di tiga puluhan abad yang lalu berikutan eksperimen oleh ahli kimia pertanian Dr. Schnabel yang menyedari bahawa dengan memberikan wheatgrass kepada ayam penderitaan gila mereka bukan sahaja sihat tetapi juga lebih produktif. Burung-burung ini mula meletakkan lebih telur daripada orang-orang yang berada di atas diet yang biasa. Selepas itu, sekali eksperimen beliau telah dimuktamadkan, dia menawarkan penemuannya kepada pelbagai kilang dan syarikat-syarikat yang mendapat berminat dan populariti wheatgrass mula berkembang.

Tetapi orang yang mendapat kredit yang paling lewat Ann Wigmore yang benar-benar membuat wheatgrass popular di seluruh Amerika Syarikat dan seterusnya dunia. Kekayaan maklumat wheatgrass dalam bentuk buku-buku, rancangan diet dan sumber-sumber lain yang benar-benar adalah warisan yang besar.

Jika anda ingin wheatgrass yang paling sihat yang akan menyediakan anda dengan semua bahan yang baik, berkembang anda sendiri! Ia benar-benar mengambil masa beberapa minit sehari, tetapi anda mendapat kepuasan menontonnya berkembang dan menuai itu, yang memberi ganjaran dengan sendiri. Anda hanya perlu mengikuti beberapa petua dan memperoleh beberapa maklumat wheatgrass untuk menjadikannya satu kenyataan. Ia adalah sangat mudah untuk setup kerana kebanyakan perkara-perkara yang anda perlukan adalah di sana di rumah anda. Jika anda pernah mempunyai sebuah kilang yang sebelum ini, anda layak untuk berkembang wheatgrass.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar