Selasa, 10 November 2015

Holistic Health untuk Semua

Holistic Health untuk Semua

Orang pada masa kini adalah sebahagian besarnya mengambil berat tentang bagaimana mereka melihat dari segi fizikal, berapa banyak mereka berat dan bentuk badan mereka, tetapi mereka tidak mempunyai semangat yang sama ketika datang ke kawasan-kawasan lain dalam hidup mereka. Walaupun ia adalah baik untuk menjaga tubuh kita, kerana terdapat ramai orang yang tidak, ia juga penting untuk menceriakan kawasan-kawasan lain dalam hidup kita untuk mencapai kesihatan yang optimum. Ini adalah pendekatan yang holistik kepada kesihatan.

Kecenderungan biasa orang apabila ingin mendapatkan sihat adalah untuk menonton apa yang mereka makan dan untuk mendaftar di gimnasium. Ini adalah perkara biasa kerana gaya hidup yang berbeza panggilan untuk tugas dan tanggungjawab yang berbeza yang sangat mendesak pada masa ini. Tetapi secara jujur ​​bercakap, bagaimana berkesan sukan angkat berat jika anda sentiasa cenderung untuk ditekankan mental, emosi atau sebaliknya? Kami melabur masa kita dengan rakan-rakan dan keluarga sebagai manusia kerana keperluan kami milik dan mengasihi. Walau bagaimanapun, sebagai orang kami, terdapat juga keperluan psikologi dan kerohanian, dan saya tidak hanya bercakap tentang pergi ke gereja.

Walaupun kita menggunakan otak kita setiap hari, terutama untuk melaksanakan kerja kita, kita jarang menggunakannya untuk melibatkan diri dalam aktiviti gembira kerana kedua-duanya boleh memperkayakan minda kita dan melegakan tekanan dan menyeronokkan. Bilakah kali terakhir anda membaca dan selesai buku hanya untuk suka-suka? Melibatkan diri dalam aktiviti-melepaskan tekanan seperti ini boleh menyumbang kepada kesejahteraan keseluruhan kami sebagai individu. Satu lagi aspek yang kita cenderung untuk tidak mengambil kira aspek rohani kita. Mungkin kita berdoa dan pergi ke gereja setiap hari Ahad, tetapi apabila kali terakhir anda benar-benar berhenti, termenung dan hanya senyap hati anda? Terdapat banyak kelas yang disediakan pada masa kini yang pakar dalam aktiviti-aktiviti ini jiwa-memperkaya seperti yoga, yang besar untuk minda, badan dan jiwa. Hanya apabila kita menghampiri kesihatan dalam pendekatan holistik yang boleh kita benar-benar sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar