Selasa, 10 November 2015

Perut Pemulihan Sakit Asli - Rawatan Sakit perut yang berkesan

Perut Pemulihan Sakit Asli - Rawatan Sakit perut yang berkesan

Rasa tiba-tiba sakit perut boleh menyerang mana-mana orang pada bila-bila hari. Ini adalah satu keadaan yang sangat bermasalah yang terutamanya timbul daripada senak dan rakyat setiap kumpulan umur mengalami sakit perut pelbagai peringkat. Dalam kebanyakan kes penyakit ini boleh diubati dengan rawatan semula jadi yang ringkas atau antasid, manakala pesakit kronik perlu mendapatkan rawatan perubatan untuk mengelakkan sebarang keadaan yang mengancam kehidupan. Sakit perut secara tiba-tiba dan teruk mungkin memerlukan rawatan institusi jika terdapat serius masalah pencernaan, sakit perut, cirit-birit dan disentri. Mereka yang pesakit kronik senak mesti mengekalkan disiplin yang ketat dalam tabiat makanan mereka dan gaya hidup untuk mengurangkan serangan secara tiba-tiba sakit perut.

Gejala

1. Sederhana untuk kesakitan yang teruk di dalam perut yang boleh bertahan untuk beberapa minit untuk beberapa jam.
2. Sakit perut sering disertai dengan loya dan muntah-muntah.

Punca

Beberapa faktor yang bertanggungjawab untuk sakit perut, ada juga yang tidak

1. Masalah penghadaman
2. Keasidan
3. Berkentut
4. Ulser
5. Gastritis
6. masalah Hati
7. Stones dalam pundi hempedu dan buah pinggang
8. Apendisitis
Kanser 9. Colon

Perut Berkesan Rawatan Ache

Kebanyakan sakit perut boleh diubati dengan mudah melalui beberapa ubat semula jadi yang berkesan. Ubat-ubatan ini rumah terbukti adalah lebih selamat daripada ke atas ubat-ubatan kaunter dan mempunyai apa-apa kesan sampingan.

1. Minum setengah cawan campuran jus lemon, pudina dan halia menambah secubit garam batu pada waktu pagi. Ini meningkatkan peredaran darah dan mengurangkan kembung perut itu.

2. Bawang putih dan halia amat berkesan dalam mengurangkan sakit perut. Bawang putih merupakan pembersih darah berkesan dan pembuka selera dan halia meningkatkan fungsi pencernaan tubuh. Mengambil ulas bawang putih mentah atau jus halia mentah adalah berguna dalam merawat masalah ini.

3. Mengurut perut dengan jus halia juga membantu dalam mengurangkan sakit perut.

4. Kurangkan pengambilan makanan vegetarian bukan dan termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran dalam diet anda. Buah-buahan seperti betik dan pisang sangat membantu dalam mengurangkan sakit perut.

5. Mengambil biji buah pelaga direndam tiga kali sehari dapat membantu dalam mengurangkan masalah sakit perut. Biji buah pelaga perlu direndam di dalam air selama 10 minit.

6. Rebus beberapa ajwain benih dalam air dan tambah sedikit garam rak. Minum merebus selepas ia disejukkan untuk mendapatkan bantuan segera dari sakit perut.

7. Sediakan serbuk dengan mencampurkan jumlah yang sama bawang putih, halia kering, pudina, garam hitam, asafetida, biji jintan putih, lada hitam dan ketumbar. Ini perlu diambil dengan kerap selepas makan untuk mengelakkan sakit perut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar