Selasa, 10 November 2015

Merawat membara api Sakit dan Penyakit Kronik

Merawat membara api Sakit dan Penyakit Kronik

Dalam artikel ini saya akan menyediakan anda dengan strategi kesihatan tertentu dalam menakluk keradangan kronik dan tekanan oksidatif yang mungkin pada sumber banyak masalah kesihatan anda sendiri. Tiada preskripsi akan bekerja untuk semua individu, setiap program rawatan mestilah individu, tetapi ada strategi kesihatan umum yang boleh memberi manfaat dalam memulakan anda di jalan raya untuk kesihatan yang lebih baik.

Secara keseluruhannya kita rakyat Amerika cenderung untuk mengikuti diet berlebihan dan di bawah pemakanan, dan kita terdedah kepada beribu-ribu neuroendokrin bahan kimia yang menimbulkan gangguan pada setiap hari. Bersama-sama ini membawa kepada membebaskan pengeluaran radikal dalam tisu kami menyebabkan tekanan oksidatif yang kemudian mengaktifkan gen yang menghidupkan sistemik keradangan gred rendah. Ini pemakanan dan gaya hidup yang disebabkan oleh keradangan kronik meningkatkan tekanan oksidatif yang kemudiannya mengabadikan gred rendah keradangan yang lebih. Ini adalah disfungsi metabolik mewujudkan kitaran ganas yang bukan sahaja membawa kepada isu-isu sakit sendi otot kronik dan, tetapi kebanyakan penyakit degeneratif hari ini, termasuk penyakit kardiovaskular, diabetes jenis 2, sindrom metabolik dan kanser ..

Kitaran pemakanan dan gaya hidup yang disebabkan ganas tekanan oksidatif dan keradangan kronik membawa kepada negeri-negeri sakit kronik dengan kepekaan reseptor sakit, yang dikenali sebagai bermula apabila receptor, dalam otot dan tisu-tisu sendi. Ini pemekaan periferal boleh membuat perubahan fizikal dan kimia dalam saraf tunjang dan otak, yang dipanggil Central Pemekaan. Penyelidikan kini menunjukkan bahawa ia adalah ini Pemekaan Pusat sistem saraf yang membawa kepada kronik luas sindrom kesakitan merebak seperti fibromyalgia. Sebagai contoh, jika reseptor sakit sensitif dari keradangan dan oksidatif kronik tekanan terletak dalam tisu myofascial anda menyokong tulang belakang lumbar anda, maka anda akan membangunkan sindrom kesakitan bahagian yang kronik pinggang. Jika pemekaan persisian ini telah berlaku di dalam otot menyokong bahu anda, anda akan didiagnosis dengan sindrom cuff alat pemutar kronik. Oleh itu, untuk penyembuhan sebenar adalah penting untuk merawat mati asas metabolik yang menyimpan otot dan tisu sendi dan sistem saraf sensitif.

Menakluk cabaran PERIPHERAL DAN pemekaan CENTRAL

Pendekatan yang serba boleh yang memberikan peluang berjuang anda bermula dengan membersihkan persekitaran peribadi anda. Mula dengan mengurangkan jumlah bahan kimia yang menimbulkan gangguan neuroendokrin memasuki badan anda dengan penapisan air anda, makan sebagai organik yang mungkin, dan menggunakan produk penjagaan diri dan pembersihan rumah hijau. Kerja-kerja Iris R. Bell Ph.D. dari University of Arizona telah menunjukkan bahawa pendedahan kimia peringkat rendah boleh menyebabkan pemekaan sistem saraf pusat yang membawa kepada gangguan kronik sakit otot dan fibromyalgia. Selain mengurangkan pendedahan toksik dan anda akan mahu untuk meningkatkan keupayaan detoksifikasi selular anda. Anda boleh mencapai ini dengan menggunakan tumbuhan tertentu seperti Silymarin, ekstrak teh hijau, N-acetylcysteine ​​dan alfa Lipoik asid. (Lihat jadual untuk dos yang dicadangkan) Ia juga sangat membantu untuk makan makanan yang lebih berasaskan Mediterranean yang telah ditunjukkan untuk mengurangkan keradangan sistemik. Anda boleh lebih berkesan dan cekap mencapai matlamat ini dengan menggunakan sumber-sumber pendidikan yang terdapat pada garis.

Menukar minyak

Melakukan "perubahan minyak" untuk kesihatan yang optimum dan mengurangkan radang kronik. Longkang pertama daripada enapcemar-ditunjukkan berbahaya untuk meningkatkan keradangan sistemik, tekanan oksidatif dan insulin rintangan dengan mengeluarkan semua asid Trans-lemak dan minyak hidrogenasi daripada diet anda .. Ia juga penting untuk mengurangkan pengambilan makanan anda asid lemak arakidonik, terutamanya dijumpai dalam daging dan tenusu. Asid lemak arakidonik adalah pelopor kepada PGE2 prostaglandin keradangan yang merangsang bermula apabila receptor tisu. Kajian menunjukkan apabila individu mengurangkan jumlah asid arakidonik dalam diet mereka dan menambah anti-radang asid lemak omega-3 EPA / DHA mereka mempunyai pengurangan yang ketara keradangan pada tisu myofascial.

ENGINE CELLULAR TUNE-UP

Selepas melaksanakan satu "perubahan minyak" ia adalah penting bagi anda untuk tune-up enjin sel tisu lembut anda dengan meningkatkan fungsi mitokondria, tumbuh-tumbuhan kuasa yang sangat bagi setiap dan setiap sel di dalam badan anda. Penting untuk mencapai ini adalah meningkatkan tahap selular magnesium, mineral yang berfungsi untuk mengaktifkan lebih 300 tindak balas enzim yang berbeza dalam sel. Sedikit lebih daripada satu perempat daripada magnesium semua badan 'tertumpu di dalam otot, di mana ia melaksanakan fungsi penting terutama yang pengeluaran tenaga. Tanda-tanda utama tisu kekurangan magnesium adalah: keletihan, sakit otot, kejang otot, cepat marah, lemah, kekeliruan mental, insomnia dan kecenderungan untuk tekanan. Mungkin ini kedengaran sedikit seperti senarai dobi gejala yang melanda anda, yang tidak menghairankan untuk penyelidikan menunjukkan kekurangan magnesium untuk menjadi sangat biasa. Selain itu ia membantu untuk menambah Malate dan vitamin B tertentu dengan magnesium untuk meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam sel-sel otot anda. Peningkatan pengeluaran tenaga oleh sel otot yang membolehkan ia untuk berehat sepenuhnya yang boleh mengurangkan sakit otot dalam tempoh 48 jam.

SPICE IT UP DENGAN GINGER AND Kunyit

Suplemen ekstrak Halia Curcumin dan tidak boleh lebih ditekankan dalam rawatan keradangan kronik dan tekanan oksidatif. Satu kajian 2005 daripada 25 tahun yang lalu kajian tentang ciri-ciri anti-radang halia yang ditubuhkan halia yang membantu untuk menguruskan beberapa laluan biokimia diaktifkan dalam keradangan kronik tanpa menyekat enzim penting bagi mengekalkan tisu yang sihat, seperti NSAID boleh. Mungkin salah satu aspek yang paling menarik menggunakan ekstrak halia yang seragam untuk sakit kronik adalah keupayaan untuk mempengaruhi Bahan P dalam sistem saraf pusat. Dalam satu kajian Bahan P purata tiga kali lebih tinggi dalam cecair tulang belakang serebrum pesakit fibromyalgia, jika dibandingkan dengan mereka yang tiada fibromyalgia. Apa yang menarik tentang ekstrak akar Halia adalah bahawa ia mengandungi gingerol (6) yang penyelidikan -shogaol telah ditunjukkan untuk mengurangkan bahan P dalam tali tulang belakang mamalia.

Banyak penyelidikan pada standard ekstrak Halia untuk gangguan sakit kronik digunakan mana-mana dari 1000 mg 4000 mg setiap hari. Berdasarkan kajian saya penyelidikan dan pengalaman klinikal saya sendiri, saya mendapati bahawa hasil yang terbaik didapati dengan menggunakan produk yang mengandungi sebanyak 300 hingga 500 mg standard ekstrak akar halia per tablet atau kapsul. Juga halia akar label ekstrak mesti menyatakan bahawa ia telah dipiawaikan untuk sekurang-kurangnya 5% gingerols dan shogaols. Jika ini tidak cukup insentif untuk menambah ekstrak Halia untuk diet yang sihat, maka mempertimbangkan fakta bahawa gingerols telah ditunjukkan untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolorektal.

Ekstrak sekuat ekstrak Halia adalah, kajian baru-baru ini telah menunjukkan akar kunyit, juga dirujuk sebagai Curcumin, untuk menjadi antioksidan semula jadi yang paling kuat dan agen anti-radang yang ada. Dalam banyak kajian Curcumin ekstrak kebolehan anti-radang telah terbukti setanding dengan ubat-ubatan kuat seperti hydrocortisone serta NSAID, tetapi tanpa isu-isu keselamatan. Dalam kajian penuh dengan hampir 300 kertas penyelidikan Curcumin telah terbukti tanpa toksik, mempunyai aktiviti antioksidan yang kuat, dan memodulasi ramai penyumbang kepada keradangan kronik. Satu kajian baru-baru ini siap pada tahun 2000, juga menunjukkan bahawa ekstrak kunyit dilindungi hati daripada kecederaan kimia toksik akut dan kronik.

Banyak kajian telah mengaitkan penggunaan yang kerap kunyit untuk kadar yang lebih rendah prostat, payudara, paru-paru dan kanser kolon. Penyelidikan terkini mungkin telah menemui mengapa Curcumin adalah begitu berkesan dalam mencegah penyakit kronik dan kanser tertentu. Ia mendapati bahawa ekstrak Curcumin menghalang pengaktifan utusan kimia yang dipanggil NF-kappa B. NF-kappa B isyarat gen anda untuk menghasilkan pelbagai molekul penyebab keradangan yang boleh menggalakkan pertumbuhan sel kanser, dan juga sakit kronik apabila tisu yang kronik terdedah kepadanya. Kajian ini menunjukkan sesuatu yang sangat penting; Ekstrak akar Curcumin boleh mengawal suis kimia NF-KappaB yang "terperangkap dalam pada kedudukan" apabila anda mengalami dengan keradangan kronik dan kesakitan. Formula herba anda menggunakan harus mempunyai kira-kira 500 mg berkualiti amat mudah diserap ekstrak akar curcumin diseragamkan kepada 95% curcuminoids per tablet. Anda perlu kepekatan ini supaya anda boleh dengan mudah mendapatkan sehingga 2000 mg yang perlu Curcumin sehari kadang-kadang perlu untuk keradangan dan kesakitan yang lebih rendah

Kedua-dua herba ini mempunyai manfaat tambahan untuk mengekalkan darah anda daripada mendapat terlalu melekit, yang sudah tentu membantu mencegah pukulan dan serangan jantung sama seperti aspirin telah ditunjukkan untuk dilakukan. Kerana keupayaannya antikoagulan ringan herba ini, mana-mana individu mengenai dadah Coumadin / warfarin tidak boleh mengambil ramuan botani ini, tanpa berunding dengan doktor mereka. Artikel ini hanya mula mencalarkan permukaan mekanisme penyebab yang terlibat dalam keradangan kronik dan tekanan oksidatif dan rawatannya. Walau bagaimanapun, sebaik sahaja anda mula memahami betapa pentingnya isu ini dalam kesihatan anda ia menyediakan anda dengan tuil yang cukup besar untuk menyesuaikan disfungsi metabolik anda dan menggalakkan penyembuhan sebenar. Rawatan keradangan dan oksidatif kronik tekanan dibincangkan dengan terperinci dalam buku saya "Mengapa Kita Hurt".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar