Selasa, 10 November 2015

Anorexia Pemulihan semula jadi - Kerugian Berkesan Rawatan Selera

Anorexia Pemulihan semula jadi - Kerugian Berkesan Rawatan Selera

Anorexia adalah gangguan makan yang biasa yang timbul daripada takut kepada berat badan. Rakyat tidak perlu mengambil jalan keluar dengan crash diet meninggalkan badan kebuluran vitamin dan nutrien yang penting. Ini mempunyai hubungan yang sedikit dengan kehilangan selera makan, yang mempunyai faktor-faktor penyebab yang berbeza. Daripada ketakutan dan kebimbangan mengenai pertambahan berat badan, orang anorexic fanatik mengambil langkah-langkah yang melampau mengenai tabiat makanan mereka mewujudkan keadaan yang mengancam nyawa yang serius. Ini gangguan psikologi mewujudkan kesan buruk ke atas pelbagai fungsi fisiologi mengundang komplikasi yang tidak perlu. Wanita muda, yang secara profesional terlibat dalam perniagaan persembahan, merupakan penghidap yang paling teruk penyakit ini berbanding lelaki. Dalam beberapa kes, Anorexia boleh berkembang dari penyakit yang serius.

Secara beransur-ansur, orang anorexic mengalami keresahan, kemurungan dan kurang tidur menjadikan keadaan lebih teruk. Mereka tidak dapat membezakan antara yang nipis dan badan yang kebuluran sebagai sasaran mereka kekal semata-mata kepada pengurangan berat badan. Lebih bersenam dan berdiet kemalangan membawa kepada berbuka puasa ke bawah daripada sel-sel otot bersama-sama dengan lemak. Ini memerlukan penggantian dengan sel-sel otot baru yang tidak dapat dipenuhi oleh suatu badan kekurangan nutrien. Organ-organ penting badan yang serius terjejas kerana terlalu bersenam dan kelaparan dan mula berfungsi.

Berkesan Pemulihan semula jadi

Anorexia boleh dirawat secara semula jadi sebelum apa-apa kerosakan fisiologi yang serius. Pertama, orang anorexic perlu memadam beberapa tanggapan salah dari fikiran mereka dan mula mengikuti semula jadi dan gaya hidup sihat.

1. Rawatan Psikologi adalah langkah yang paling penting dalam merawat orang anoreksia. Bukannya berpegang kepada beberapa kepercayaan diri dicipta, mereka perlu berkomunikasi dalam rakan-rakan rapat dan saudara-mara mengenai perkara ini. Kaunseling perubatan, mengumpul pengetahuan dan maklumat melalui majalah yang berbeza dan laman web adalah sangat berkesan dalam membimbing anorexic ke arah diet dan gaya hidup yang normal.

2. Satu tegas harus mengikuti caj diet yang seimbang membentuk jumlah yang cukup karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan mineral. Buah-buahan segar seperti epal, oren, anggur dan sayur-sayuran hijau kaya dengan vitamin dan nutrien dan tidak menyumbang kepada keuntungan lemak. Jumlah yang mencukupi Kalsium sangat penting untuk tulang yang sihat, yang boleh dibekalkan oleh susu, yogurt dan lemak lain-lain produk tenusu kurang.

3. pembersihan yang kerap saluran pencernaan akan meningkatkan selera makan orang anorexic mengurangkan gangguan ini ke tahap yang hebat.

4. Termasuk halia dalam diet harian anda atau mengunyah cebisan halia mentah kerap. Halia adalah pembuka selera yang baik dan membantu dalam meningkatkan selera makan.

5. Lime juga dianggap sebagai satu lagi pembuka selera yang baik yang mengurangkan masalah tiada selera makan. Dengan mengambil satu sudu teh campuran limau dan halia jus tiga kali sehari mengurangkan gangguan ini.

6. Pengambilan sup sayur-sayuran menambah secubit garam batu dan serbuk lada hitam meningkatkan selera makan yang menyediakan nutrisi yang cukup kepada badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar