Selasa, 10 November 2015

Sekiranya wanita hamil Menjalani Chiropractic Care?

Sekiranya wanita hamil Menjalani Chiropractic Care?

Ini adalah satu persoalan yang penting untuk semua wanita hamil perlu tahu jawapannya. Semasa mengandung, tubuh wanita mengalami banyak perubahan fisiologi dan endocrinological sebagai bayi dalam rahim mula membesar dan berkembang. Kerana perubahan ini, ibu hamil mengalami pelbagai bentuk ketidaksejajaran pada sendi dan / atau tulang belakang beliau, yang boleh menyebabkan satu atau gabungan, yang berikut:

- A semakin meningkat, keluk terkenal dari belakang
- Pembesaran abdomen
- Perubahan Pelvik
- Perubahan Postural

Perubahan ini di dalam badan wanita hamil boleh menyebabkan mereka mengalami kesukaran mencapai keseimbangan yang betul dan penjajaran. Oleh itu, penjagaan kiropraktik membantu membetulkan keadaan ini dan membolehkan pembangunan untuk postur yang lebih baik yang meletakkan tekanan kurang pada badan yang mengandung. Yang penting, salah jajaran pelvis wanita hamil boleh mengehadkan perkembangan bayi dalam rahim.

Adakah Chiropractic Care Semasa Mengandung Selamat?

Semua ahli tulang berlesen melatih kira-kira menggunakan prosedur kiropraktik ke atas wanita hamil. Ada profesional kiropraktik yang pakar dalam rawatan untuk penjagaan pranatal dan selepas bersalin secara berasingan. Oleh itu, para profesional terlatih dan dikehendaki untuk mengarahkan pengkhususan mereka dalam menjamin keselamatan kedua-dua ibu dan bayi.

Ahli tulang yang merawat wanita hamil perlu melaraskan keamatan prosedur rawatan bergantung kepada keadaan dan dalam apa peringkat tempoh matang mereka perempuan itu masuk. Banyak kali, kiropraktor akan mengesyorkan regimen regangan dan senaman untuk memastikan kesihatan optimum bagi wanita hamil.

Manfaat kiropraktik untuk The Wanita Mengandung

Sebelum wanita menjalani buruh, ia amat disyorkan bahawa dia menjalani rawatan kiropraktik kerana ia membantu dalam pelbagai cara sepanjang kehamilan dan penyampaian beliau.

Ia membantu dalam yang berikut:

- Ia membantu untuk mencapai kehamilan yang sihat.

- Ia membolehkan pesakit untuk mencapai kawalan yang baik ke atas gejala dan / atau keadaan yang berkaitan dengan kehamilan mereka.

- Ia membolehkan pesakit untuk mempunyai penghantaran cepat dan berkesan.

- Ia membolehkan kelegaan daripada sakit pada leher, belakang, atau sendi yang mendapat tekanan yang amat besar semasa mengandung.

- Ia membolehkan wanita untuk mengelakkan kemungkinan menjalani seksyen cesarean.

Kesan Chiropractic Semasa Buruh

Selain manfaat untuk keadaan pranatal yang dinyatakan di atas, penjagaan kiropraktik menawarkan manfaat yang besar semasa buruh sebenar dan kelahiran bayi, terutamanya dari segi pengurusan kesakitan. Satu penyampaian yang lebih berjaya adalah mungkin apabila menerima rawatan kiropraktik.

Tempoh Buruh

Apabila tubuh manusia mengalami keadaan amat tertekan, seperti dalam penyampaian bayi, tahap kira-kira dan penyesuaian badan hamil adalah penting. Kebanyakan wanita yang perlu menjalani seksyen Cesarean semasa penghantaran adalah disebabkan oleh ketidakupayaan badan untuk menghadapi tekanan normal penghantaran. Kebanyakan masa, apabila seorang wanita tidak cukup kuat untuk melahirkan bayi secara normal, ia adalah hasil daripada salah jajaran pelvis. Ini melambatkan keturunan janin terhadap saluran kelahiran. Pelbagai pergerakan terhad juga merupakan punca yang menjejaskan keupayaan wanita untuk buruh cekap. Oleh itu, mendapatkan pelarasan kiropraktik semasa mengandung membolehkan seorang wanita untuk menangani masalah di atas dan dengan ketara mengurangkan masa beliau yang sedang melahirkan.

The Position janin

Satu lagi komponen masa kesan buruh adalah kedudukan janin. Rawatan kiropraktik akan membantu untuk menyesuaikan diri dan meletakkan janin untuk pergerakan yang betul melalui saluran kelahiran. Ramai pakar kesihatan juga percaya bahawa rawatan kiropraktik membantu mengelakkan pengambilan mana-mana bentuk keadaan kembali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar