Selasa, 10 November 2015

Kesihatan, Apa Adakah Ia?

Kesihatan, Apa Adakah Ia?

Kesihatan adalah mengejar kesihatan yang terbaik melalui badan cergas, minda yang seimbang dan semangat aman.

Untuk mencapai kesihatan kita perlu:

Meningkatkan harga diri, harga diri, keyakinan dan keyakinan
Bantuan lupa kesakitan fizikal atau emosi anda sendiri
Membantu mengurangkan tekanan dan bertindak sebagai melepaskan tekanan
Meningkatkan tindak balas imun
Pengurangan perasaan kemurungan dan keraguan diri
Meningkatkan rasa keseimbangan dan segala kesejahteraan
Whoa! Saya dengar anda menyeru, itu adalah satu usaha yang cukup tinggi.

Lets memecahnya menjadi kepingan lebih terkawal.

Saya akan mengubah perintah itu sedikit di sini juga.

Pertama sekali, saya berfikir bahawa sehingga kita boleh mengurangkan tekanan dalam kehidupan kita dan mencari sesuatu yang bekerja sebagai melepaskan tekanan untuk kita kami tidak dapat memberi tumpuan kepada perkara lain yang semuanya menjadi terlalu besar dan hanya satu lagi senarai perkara yang kita tidak boleh agak mencari masa untuk sampai ke.

Oleh itu membolehkan melihat tekanan.

Apakah ia?

Apa-apa yang menjadi cabaran atau ancaman kepada kesejahteraan kita adalah tekanan yang.

Tekanan adalah cara badan anda bertindak balas kepada apa-apa jenis permintaan. Sekarang kita perlu memahami terdapat tekanan yang baik serta buruk.

Badan kita bertindak balas dengan melepaskan bahan kimia ke dalam darah apabila terdapat permintaan baru di atasnya.

Bahan kimia ini sama ada memberi kita lebih tenaga dan kekuatan, yang boleh menjadi satu perkara yang baik jika tekanan yang disebabkan oleh bahaya fizikal, atau perkara yang tidak baik, jika tekanan adalah tindak balas kepada sesuatu emosi dan tidak ada jalan keluar bagi tenaga tambahan dan kekuatan .

Jadi, pada asasnya tekanan yang baik adalah apabila kita mempunyai permintaan kepada kita dan badan kita menghasilkan bahan kimia untuk membantu kami menangani permintaan ini. Satu tekanan yang tidak baik adalah apabila kita melihat permintaan dan bahan kimia yang dibebaskan, tetapi kita tidak mempunyai cara untuk menggunakan bahan kimia dan supaya mereka terkumpul di dalam sistem kami.

Contoh tekanan buruk adalah membimbangkan. Kami fikir sesuatu yang buruk 'mungkin' berlaku dan sebagainya siaran badan kita bahan kimia untuk membantu kami menangani keadaan sebenar, tetapi ia tidak mempunyai 'sebenarnya' yang berlaku, kita baru sahaja membayangkan ia mungkin berlaku, dan ada tempat untuk bahan kimia ini ke dan kerana itu badan kita mendapat tertekan.

Beberapa tekanan biasa hari ini adalah tekanan hidup, tekanan dalaman, tekanan alam sekitar & tekanan kerja. Untuk membaca lebih lanjut mengenai ini pergi untuk menghubungkan di akhir artikel.

Orang di bawah yang banyak tekanan boleh menjadi letih, sakit, dan tidak dapat menumpukan perhatian atau berfikir dengan jelas. Kadang-kadang, mereka juga mengalami kerosakan mental.

Kita perlu mencari cara untuk melepaskan tekanan ini.

Beberapa cara yang biasa ialah:

Latihan
Meditasi
Mendapatkan di luar rumah
Hobi A
Beberapa siaran cepat termasuk nafas dalam, regangan otot yang letih, senyum :), melihat sesuatu dari sudut yang berbeza pandangan. Kita semua boleh lakukan ini jalan pintas dan jika kita kembali mereka dengan beberapa perbaikan jangka panjang kita akan bersedia untuk menangani bahagian 2 daripada rancangan kesihatan kita!

Beberapa tekanan biasa hari ini adalah tekanan hidup, tekanan dalaman, tekanan alam sekitar & tekanan kerja. Untuk membaca lebih lanjut mengenai ini pergi ke

Kedua:

Meningkatkan tindak balas imun.

Bagi saya ini seiring dengan nombor satu. Jika kita mengurangkan tekanan kami, kami secara automatik meningkatkan tindak balas imun kita.

Walau bagaimanapun, terdapat juga perkara-perkara lain yang kita boleh lakukan, bermula dengan apa yang kita makan. Apa yang anda makan badan anda akan menentukan berapa sihat ia akhirnya adalah.

Berapa kali kita telah diberitahu untuk menjauhkan diri dari makanan yang diproses atau cepat kerana mereka tidak menyediakan nutrien yang diperlukan oleh badan anda, tetapi dalam masyarakat hari ini cuba lakukan yang boleh meningkatkan tekanan dan mengalahkan baik kita cuba lakukan.

Jadi, mencari makanan segera yang sihat dan pemakanan, terdapat lebih dan lebih kemudahannya. Melihat ke arah buah-buahan segar dan sayur-sayuran, daging tanpa lemak, dan bijirin penuh. Makanan ini kaya dengan vitamin dan antioksidan bahawa sistem imun anda perlukan.

Kini terdapat banyak makanan yang sangat lazat yang masih baik untuk anda.

Seterusnya kita perlu tidur yang cukup, ia adalah semasa tidur pembaikan badan kita sendiri dan tindak balas kenaikan imun kita. Jika anda menghadapi kesukaran tidur mencuba beberapa aromaterapi atau beberapa muzik yang menenangkan, terdapat juga banyak program yang baik di sekitar untuk membantu orang dengan insomnia, periksa salah satu daripada mereka keluar!

Yang terakhir untuk bahagian ini ialah senaman.

Hey yang telah terjadi dalam Tekanan seksyen too..cool ... membunuh dua ekor burung dengan satu batu !! Rahsia untuk bersenam ialah mencari sesuatu yang anda menikmati dan berbuat demikian, tidak menyimpan melanda di gimnasium jika anda membencinya.

Cuba beberapa Zumba atau mengambil menunggang basikal atau berenang ... Senarai ini tidak berkesudahan.

Dua turun 4 untuk pergi !!!

Tiga: Pengurangan perasaan kemurungan dan keraguan diri.

Anda tahu apa, anda telah pun hampir selesai satu ini sebagai latihan, bahkan berjalan-jalan, boleh membantu dengan yang satu ini dan seperti yang anda tindak balas imun meningkatkan kemurungan anda biasanya akan berkurangan .... tidak begitu keras selepas semua adalah ia.

Saya ingin menambah di sini bahawa jika anda mempunyai kemurungan tidak bermalas-malas dengan ia, pergi dan berjumpa dengan doktor anda.

Selalunya kemurungan adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan kimia di dalam otak kita dan mungkin memerlukan ubat untuk membantu membawa kembali untuk mengimbangi. Bagi kebanyakan orang, mereka hanya perlu mengambil ubat selama 6 bulan, sedikit seperti melompat bermula bateri. Untuk orang lain ia boleh menjadi satu penyelesaian jangka panjang, sedikit seperti apabila motor mula pergi. Apa yang penting ialah tidak bergantung pada mendapatkan diri daripada itu, jika anda boleh, anda tidak akan berada dalam keadaan ini.

Dapatkan bantuan SEKARANG !!!

Sendiri ragu-ragu, ini boleh menjadi satu besar.

CBT adalah alat yang hebat untuk berurusan dengan keraguan diri.

CBT bermaksud Kognitif Tingkah Laku Terapi.

Saya rasa ini adalah sesuatu yang perlu diajar di sekolah-sekolah atau sekurang-kurangnya kita harus mengajarkannya kepada anak-anak kita. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pecah amanah Google latihan CBT percuma dan anda akan mencari program yang ada.

Langkah 4 meneruskan dari nombor 3.

Meningkatkan harga diri, harga diri, keyakinan dan keyakinan. Seperti yang kita mengurangkan kemurungan & sendiri ragu-ragu kami juga meningkatkan harga diri dan keyakinan.

Apakah Esteem diri?

Harga diri anda adalah cara anda melihat diri sendiri. Jika anda mempunyai baik Harga Diri ia bermakna bahawa anda suka diri anda dan anda percaya bahawa anda adalah seperti 'OK' seperti orang lain.

Pada asasnya anda perlu mencari teman dengan diri sendiri, berfikir tentang perkara yang anda berkata kepada diri sendiri, anda akan mengatakan bahawa kepada salah satu daripada rakan-rakan anda?

Kemudian, anda perlu mencabar mana-mana kepercayaan negatif atau menghadkan, penyelidikan mereka, bercakap dengan orang lain, lihat apa yang sebenarnya benar dan apakah sebenarnya kepercayaan yang tidak logik.

Keyakinan adalah tentang memilih untuk melihat kaca separuh penuh bukan separuh kosong. Ia adalah juga kerana tabiat seperti apa-apa lagi.

Nombor Lima: ini adalah satu lagi besar, membantu lupa kesakitan emosi dan fizikal anda sendiri.

Banyak lebih mudah untuk mengatakan daripada melakukannya !!!

Malangnya sakit boleh semua yang lama.

Cara saya mendapati untuk berurusan dengan ini adalah untuk mencari sesuatu penyembuhan untuk benar-benar melibatkan diri saya dalam.

Saya mendapati bahawa menyelami diri saya dalam alam semula jadi dan melakukan fotografi sepenuhnya menyerap saya dan mengambil fikiran saya kira kesakitan.

Kita perlu menghadapi kesakitan kita dan melakukan apa yang kita boleh untuk menanganinya, kedua-dua fizikal dan emosi tetapi selepas kita telah melakukan apa yang kita lakukan.

Kajian telah mendapati bahawa alam mempunyai kesan penyembuhan yang indah.

Berada di luar dalam alam semula jadi untuk hanya 20 minit dalam sehari adalah mencukupi dengan ketara meningkatkan tahap kecergasan, menurut baru Universiti Rochester penyelidikan psikologi. Kredit: Universiti Rochester

"Alam adalah bahan api untuk jiwa," kata Richard Ryan, ketua pengarang dan seorang profesor psikologi di Universiti Rochester. "Selalunya apabila kita berasa yang berkurangan akibat keletihan kita mencapai untuk secawan kopi, tetapi kajian menunjukkan cara yang lebih baik untuk mengembalikan tenaga adalah untuk berhubung dengan alam semula jadi," katanya.

Bagaimana kita boleh melakukan ini dalam jadual kami sibuk ... satu cara yang saya dapati ialah apabila saya mencapai kopi yang ... ya saya mempunyai beberapa cawan sehari, saya menggunakan masa ini untuk benar-benar melihat imej alam semula jadi dan biarkan ia bekerja itu sihir.

Jika anda di tempat kerja meminta mereka untuk meletakkan imej alam semula jadi di mana anda boleh melihatnya dari meja anda atau meletakkan imej alam semula jadi pada komputer anda sebagai desktop anda dan mengambil masa untuk melihat ini dan benar-benar bayangkan diri anda di sana.

Saya mempunyai pelbagai imej yang saya panggil "Seni Penyembuhan" Photography. Anda boleh klik pada pautan untuk melihat ini tetapi jika anda mendaftar untuk newsletter saya dengan klik pada link di dalam kotak tandatangan dan pergi ke buletin, meletakkan melanggan dalam baris subjek. Aku akan memberikan imej baru setiap bulan secara PERCUMA untuk meletakkan pada komputer anda.

Secara peribadi, saya mendapati diri saya lebih mampu untuk berurusan dengan semua jenis kesakitan selepas menghabiskan masa dengan alam semula jadi, jadi saya akan mengesyorkan anda mencubanya.

Nombor Enam: Peningkatan rasa keseimbangan dan segala kesejahteraan.

Meneka apa yang anda seharusnya berada di sana! Jika kita dimasukkan ke dalam tempat lima yang lain ini secara semula jadi akan berlaku, tetapi kita mesti berhati-hati kerana ia mudah untuk kita tergelincir kembali ke tabiat lama dan mendapati diri kita tidak sihat dan tidak seimbang lagi.

Salah satu alat yang hebat yang saya telah belajar di sepanjang jalan adalah pengurusan masa.

Ia hanya seperti yang kita menguruskan masa dengan berkesan yang kita boleh meletakkan semua perkara ini di tempat. Ingat jika anda tidak menjaga diri anda, anda tidak akan mempunyai apa-apa untuk diberikan kepada orang lain.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar