Selasa, 10 November 2015

Dapatkan Kad Perubatan Marijuana untuk Menerima Rawatan Marijuana

Dapatkan Kad Perubatan Marijuana untuk Menerima Rawatan Marijuana

Amerika Syarikat akan melalui beberapa kali sangat menarik hari ini. Negara ini telah mendapat presiden berkulit hitam pertama dalam menghadapi Barack Obama, ia berjuang melalui krisis kewangan antarabangsa yang baru, dan ia akan melalui perbahasan yang berterusan ke atas isu perubatan sama di tahun 15 atau lebih. Apa yang kita akan bercakap tentang dalam artikel ini adalah isu perubatan - Rawatan Marijuana dan induksi ke dalam bidang perubatan di seluruh negara.

Negeri pertama yang pernah menghalalkan penggunaan ganja untuk tujuan perubatan adalah California. Ia telah mengeluarkan Saranan 215, yang juga dirujuk sebagai Akta Penyayang Gunakan tahun 1996. Sejak itu, kerajaan telah mengalami melalui banyak perkara, termasuk serangan ke Medical Marijuana Dispensary oleh DEA. Hari ini, mengikut undang-undang di negeri ini, pesakit mempunyai untuk mendapatkan Kad Marijuana untuk diambil melalui rawatan ganja. Sudah tentu, California bukan sahaja negeri yang telah disahkan rawatan ganja sejak itu. Tiga belas lagi negeri telah disahkan rawatan ganja pada peringkat negeri. Tetapi masih, amalannya adalah jauh daripada seluruh negara, kerana pihak berkuasa negara dalam menghadapi Presiden Obama dan wakil-wakilnya telah jelas menyatakan tentangan mereka terhadap ganja amalannya.

Oleh itu, pada hari ini, kami mempunyai 14 negeri Amerika Syarikat yang membolehkan rawatan ganja di peringkat negeri. Undang-undang persekutuan masih melarang penggunaan ganja, tetapi individu-individu yang hidup di bawah undang-undang Alaska, California, Colorado, Hawaii, Maine, Michigan, Montana, Nevada, New Mexico, Oregon, Rhode Island, Vermont, Washington dan selamat dari persekutuan pendakwaan, tetapi setiap orang itu mempunyai jumlah yang dibenarkan ganja juga perlu mempunyai kad ganja perubatan. Ini bukan satu pilihan, ini adalah satu kemestian. Dan sesiapa yang ditangkap dengan atau di bawah ganja, tetapi yang tidak mempunyai kad ganja, adalah tertakluk kepada hukuman undang-undang dan juga penjara.

Walaupun Kerajaan Persekutuan longgar cengkamannya sekitar isu itu dan walaupun sikap umum pihak berkuasa persekutuan terhadap ganja telah lembut, tiada siapa yang telah dikeluarkan tentang perlunya mempunyai kad ganja perubatan. Pada asasnya, Marijuana Card adalah dokumen yang meluluskan bahawa anda layak untuk rawatan ganja dan yang anda telah diperiksa dan diperiksa oleh doktor ganja berlesen, sebelum disyorkan untuk mengekalkan rawatan ganja. Tanpa kad ganja, atau jika ia adalah palsu, anda mendapat diri anda ke dalam masalah yang buruk - penalti kewangan, pendakwaan undang-undang, pantang, rekod kesalahan. Tiada siapa yang mahu perkara-perkara ini ke belakang mereka.

Hari ini, lebih dan lebih ramai doktor mengakui bahawa rawatan ganja berkesan dalam beberapa penyakit. Tetapi tumbuhan ini masih dibenarkan untuk kegunaan perubatan di sebuah wilayah yang sangat kecil dunia Bumi. Mudah-mudahan, pihak berkuasa perubatan tidak lama lagi akan membuka mata mereka dan melihat kuasa sebenar ciri-ciri perubatan kilang. Malah, kebimbangan mengenai penyalahgunaan dan peningkatan jualan ganja haram boleh dihadkan oleh induksi betul sistem kad ganja perubatan. Mari kita tunggu dan lihat bagaimana pihak berkuasa Amerika Syarikat akan bertindak selanjutnya. Tetapi hakikatnya ialah bahawa rawatan ganja menunjukkan hasilnya dan mereka tidak boleh disembunyikan terlalu lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar