Selasa, 10 November 2015

Mencari Pakar Perubatan Ketagihan Great

Mencari Pakar Perubatan Ketagihan Great

Perubatan ketagihan adalah khusus perubatan yang memberi tumpuan kepada rawatan dan resolusi tingkah laku ketagihan. Khusus ini menggabungkan pendekatan pelbagai disiplin kepada perubatan ketagihan. Selalunya, pesakit akan memerlukan sokongan sosial dan pakar kesihatan mental, di samping pengawasan perubatan, untuk menangani isu-isu yang banyak bahawa tingkah laku ketagihan orang itu telah menyebabkan dalam kehidupan masing-masing. Beberapa elemen yang Burlington ketagihan alamat pakar perubatan adalah proses pengeluaran, detoksifikasi, pengurangan kemudaratan, pemulihan dan intervensi terapeutik individu dan kumpulan.

Pakar perubatan ketagihan sering menyelia pusat pemulihan di mana seorang pesakit secara perubatan disokong dalam menjalani pengeluaran daripada bahan ketagihan. Dalam program pemulihan menyeluruh, pesakit juga akan terlibat dalam kedua-dua sesi terapi individu dan kumpulan untuk menangani semua isu-isu psikologi yang mendasari menggerakkan tingkah laku ketagihan masing-masing. Ada yang mempunyai latar belakang dalam bidang perubatan dalaman dan juga akan menawarkan penjagaan kesihatan kepada pesakit yang mengalami masalah kesihatan, ramai yang telah dibangunkan kerana tingkah laku ketagihan mereka.

Langkah pertama untuk mencari seorang pakar perubatan ketagihan hebat adalah untuk membuat temujanji dengan doktor penjagaan primer. Seorang doktor keluarga akan dapat membantu menjelaskan jenis sokongan perubatan, pemakanan dan psikologi pesakit akan perlu dia menjalani proses pengeluaran. Langkah seterusnya adalah untuk mengesahkan kelayakan profesional doktor sebagai pakar perubatan ketagihan. Selaras dengan mengetahui kelayakan doktor, pesakit dinasihatkan untuk mengetahui jika kemudahan pemulihan menerima bayaran insurans atau jika ia hanya mengambil masuk pesakit secara sendiri membayar. Syarikat insurans biasanya akan dapat memberikan pekerja keluarga atau sosial idea tentang berapa hari atau minggu ia akan meluluskan penginapan pesakit di kemudahan pemulihan.

Jika pesakit mengalami ketagihan alkohol, dadah atau tingkah laku seperti perjudian atau seksual, dia akan memerlukan sejumlah besar sokongan perubatan dan psikologi untuk berhenti minum, mengambil dadah atau sebaliknya terlibat dalam tingkah laku ketagihan. Burlington pakar perubatan ketagihan pakar dalam pengeluaran berkesan dan selamat daripada alkohol, dadah dan tingkah laku ketagihan lain. Ia adalah sangat penting untuk mendapatkan sokongan yang serba terlatih dan berpengalaman pakar apabila melalui pengeluaran dari bahan-bahan ketagihan. Banyak ubat-ubatan mempunyai gejala yang mengancam nyawa dan perlu diuruskan secara perubatan. Mereka juga akan dapat mengurangkan gejala pengeluaran melalui ubat-ubatan. Selain itu, kemudahan pemulihan akan menyediakan penjagaan kesihatan lain yang berkaitan dan sokongan psikologi kritikal yang perlu untuk proses pemulihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar