Selasa, 10 November 2015

Mengalkali Badan Anda Untuk Mencapai Kesihatan Optimum Cellular - Air Antioksidan Adalah Kunci

Mengalkali Badan Anda Untuk Mencapai Kesihatan Optimum Cellular - Air Antioksidan Adalah Kunci

Jika anda sedang mencari untuk memaksimumkan kesihatan selular, melawan penyakit dan mencapai kesihatan yang optimum, satu cara anda boleh berbuat demikian adalah dengan meminum air antioksidan. Ini air yang sihat memberikan anda apa yang anda perlukan untuk membawa balik atau mengekalkan rasa keseimbangan badan anda sangat-sangat memerlukan.

Apabila anda cuba untuk mengalkali badan anda, anda pada dasarnya cuba untuk memberi kelebihan yang menunjukkan tahap asid dan alkali dalam badan anda. Ini dikenali sebagai skala pH. Tahap pH dalam badan anda boleh berkisar dari 0 hingga 14, dengan 0 yang paling berasid (yang anda tidak mahu) dan 14 sebagai tahap yang beralkali yang paling. Biasanya anda ingin mencuba dan kekal sekitar 7.3 atau julat mungkin beberapa persepuluh luar tanda itu. Jika badan anda adalah lebih berasid, bermakna 7.0 atau kurang, maka anda mahu untuk mencuba dan meningkatkan tahap alkali badan anda.

Anda boleh mengalkali badan anda dengan meminum air antioksidan, yang telah melalui satu proses yang berkesan mengambil air dan memisahkan asid dan alkali molekul dan mencipta dua sumber air. Sumber alkali, untuk minum, adalah sumber yang mengandungi paras antioksidan yang tinggi dan merupakan sumber yang menyediakan anda dengan nilai penghidratan. Sumber asid boleh digunakan untuk membersihkan sayur-sayuran dan buah-buahan, rumah dan beberapa perkara lain, termasuk toning kulit anda.

Air antioksidan boleh membantu anda mencapai kesihatan yang optimum dengan membantu anda melawan penyakit, mencegah kerosakan sel, dan membantu meremajakan sel-sel yang telah rosak. Keupayaan untuk mencegah kerosakan sel adalah salah satu sebab mengapa ini jenis air begitu popular, terutamanya di kalangan orang tua yang lebih cenderung untuk menunjukkan tanda-tanda penuaan. Ia adalah sangat sihat untuk sesiapa sahaja untuk minum, tetapi ia juga mendapat banyak perhatian daripada orang yang mempunyai penyakit kronik, penyakit seperti kanser, kencing manis, artritis, dan lain-lain untuk membantu mereka pulih.

Air antioksidan juga sangat bermanfaat untuk individu yang telah mengalami dehidrasi sama ada daripada pendedahan berlebihan kepada haba atau dari beberapa jenis penyakit. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ia mengandungi beberapa nilai-nilai penghidratan tertinggi didapati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar