Selasa, 10 November 2015

Mendapatkan Air Cukup

Mendapatkan Air Cukup

Air adalah nutrien yang paling penting yang diperlukan oleh badan. Jisim badan kita terdiri daripada dua pertiga air. Ia harus datang tidak mengejutkan, maka, bahawa pengambilan air adalah penting untuk kesejahteraan anda. Ia pergi tanpa mengatakan bahawa pengambilan air adalah amat penting bukan sahaja kepada kesihatan dan diet kita, tetapi untuk pelbagai fungsi dalam badan juga. Bagaimana? Dengan memudahkan pergerakan sendi, pencernaan makanan, dan melindungi tisu lembut - hanya untuk menamakan beberapa. Air membolehkan tubuh manusia untuk memecahkan lemak.

Yang paling penting, air tongkat-tongkat kira kesan-kesan bahaya dehidrasi, di mana terdapat banyak. Dengan mengekalkan bekalan air anda, anda melengkapkan badan anda dengan alat yang diperlukan untuk melaksanakan fungsi hariannya dengan selesa dan mudah. Penghadaman semakin dibantu oleh air. Air membolehkan makanan pepejal untuk memecahkan dan bersiap untuk penyerapan ke dalam badan. Makanan keras dipecahkan oleh enzim dan asid di dalam perut dan bertukar menjadi cecair homogenized. Cecair ini kemudian bergerak dengan mudah melalui usus. Bagaimana air boleh membantu? Dengan menguatkan tubuh daripada pedih ulu hati dan sembelit.

Air membolehkan darah untuk bebas beredar melalui badan. Nutrien dan oksigen membersihkan badan daripada toksin. Air juga mengekalkan suhu badan, penyejukan apabila terlalu panas dan menyimpan haba tambahan dalam badan apabila perlu. Air adalah komponen penting dalam setiap proses badan melakukan.

Sesetengah orang memandang rendah kepentingan air, terutama peranannya dalam melindungi fungsi sendi. Sendi dipenuhi dengan rawan, yang bertindak sebagai satu bentuk permaidani, dan alat ganti tulang daripada kerosakan yang tidak perlu dari kesan. Arthritis telah diketahui disebabkan oleh dehidrasi yang teruk. Air melindungi lapisan saluran gastrousus, juga, dan ia juga boleh melindungi saraf tunjang daripada kejutan dan kerosakan. Mengapa air?

Pepatah adalah benar: Jika anda dahaga, badan anda sudah dilucutkan air. Dengan dehidrasi datang berbagai macam yang kurang menyenangkan kesan. Badan overcompensates dengan ketara apabila ia dilucutkan air yang mencukupi. Jika air tidak mencukupi boleh didapati, hati mula berfungsi sebagai buah pinggang; ini menyebabkan buah pinggang tidak mampu untuk betul memetabolismekan lemak. Lemak diproses, sebahagian besar, melalui air.

Kajian menunjukkan bahawa penggunaan air adalah, tangan ke bawah, penyumbang tunggal yang paling penting untuk kesihatan yang baik. Keadaan yang wujud terlebih dahulu seperti pening, ulser, kekeliruan, dan lain-lain, boleh menjadi lebih buruk dengan dehidrasi. Jika, atas sebab tertentu, anda tidak menerima air yang mencukupi, badan anda akan bertindak balas. Tindak balas enzim berdebar-debar di seluruh badan, yang boleh membuat kejutan kepada sistem. Kerana ia adalah bertanggungjawab bagi bergerak begitu banyak unsur melalui sistem limfa dan aliran darah, ia adalah penting untuk mempunyai pengambilan yang betul air.

Untuk mengetahui berapa banyak air yang anda perlu minum sehari, hanya mengambil berat badan anda dan dibahagikan dengan separuh. Seseorang yang mempunyai berat 200 pound perlu minum 100 auns air sehari; anda perlu minum lebih banyak air jika anda mempunyai berat lebih. Ingatlah, ahli sukan dan orang yang aktif akan memerlukan lebih banyak air daripada itu. Badan anda adalah lebih mampu untuk memproses air panas, oleh itu fikirkanlah membuat suis. Memeriksa air kencing anda jika anda perlu untuk lebih menilai pengambilan air anda. Satu warna lebih ringan menunjukkan penggunaan yang lebih sihat air.

Semua ini berkata: Membuat penggunaan air keutamaan anda.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar