Selasa, 10 November 2015

Baki Badan Anda PH Sememangnya Di Peringkat Cellular Dengan Terion Air

Baki Badan Anda PH Sememangnya Di Peringkat Cellular Dengan Terion Air

Tubuh manusia adalah satu organisma antara berjuta-juta di dunia yang bertujuan untuk mencapai keseimbangan, khususnya keseimbangan pH yang wujud di dalamnya. Tahap pH ialah penunjuk keasidan dan alkali peringkat dalam tubuh manusia dan apabila orang-orang tahap tidak seimbang atau badan mula menjadi terlalu berasid, maka anda pasti akan tahu.

Skala pH adalah apa yang digunakan untuk mengukur jumlah asid-alkali dalam apa-apa bahan yang diberikan. Pengukuran 7.0 dianggap sebagai neutral, tahap 0 dianggap sebagai sangat berasid dan tahap 14.0 dianggap sebagai tahap tertinggi alkali yang mungkin. Tubuh manusia sepatutnya berada di paras di antara kedua-dua, dengan ukuran yang biasa yang hanya lebih 7. 0 yang bermaksud bahawa badan adalah lebih sedikit beralkali.

Jadi apa yang anda boleh lakukan untuk mengimbangi pH badan anda? Terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan termasuk perubahan drastik untuk diet anda, mungkin benar-benar mengelakkan semua makanan yang berasid yang wujud. Anda juga boleh cuba untuk mengubah gaya hidup anda untuk menghapuskan semua punca tekanan dalam kehidupan harian anda. Tekanan, jika anda tidak sudah sedar, adalah satu emosi biasa yang boleh membawa kepada peningkatan tahap keasidan dalam tubuh manusia.

Sejak sepenuhnya menukar diet anda, atau menghilangkan tekanan sepenuhnya secara amnya tidak mudah dicapai, satu cara semula jadi yang anda boleh mengimbangi pH badan anda adalah dengan meminum air terion, yang menyerang masalah ini pada tahap sel. Air terion merupakan sumber air alkali tulen yang bermaksud bahawa kandungan asid air telah benar-benar dipisahkan. Air terion mempunyai kebolehan penghidratan yang indah supaya anda dapat mengimbangi pH badan anda dengan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar