Selasa, 10 November 2015

Calculi buah pinggang: Batu Buah Pinggang - Ayurveda dan Rawatan Asli

Calculi buah pinggang: Batu Buah Pinggang - Ayurveda dan Rawatan Asli

Calculi buah pinggang: batu buah pinggang

Buah pinggang menyediakan sistem semula jadi untuk pembersihan darah yang merupakan hadiah alam semula jadi kepada badan kita. Buah pinggang adalah dua dalam bilangan dan berada dalam bentuk kacang. Mereka yang berkaitan dengan tiub air kencing masing-masing kepada pundi air kencing. Fungsi utama buah pinggang adalah meneran. Mereka ketegangan bahan berbahaya dari darah dan membuang mereka keluar dalam bentuk air kencing. Mereka mengekalkan graviti tentu darah dan mendalam yang stabil tekanan darah. Jika buah pinggang tidak berfungsi dengan baik, maka unsur-unsur beracun terkumpul di dalam air kencing seperti urea, asid urik, kalium klorida, sulfat dan fosfat menetap di dalam dalam bentuk batu mengakibatkan calculi buah pinggang.

SEBAB

Ketidakteraturan dalam diet dan tabiat pemakanan yang salah yang membawa kepada halangan membuang air kecil pengumpulan unsur-unsur kimia dalam buah pinggang.

Pencernaan rosak asid urik dan kalsium atau berfungsi tidak wajar kelenjar paratiroid juga menyebabkan pembentukan pelbagai bentuk batu.

Mengambil air tercemar juga menyumbang kepada pembentukan batu.

Pembentukan batu buah pinggang kadang-kadang menghantar darah bersama-sama dengan air kencing tanpa menyebabkan sebarang kesakitan. Apabila batu itu berubah tempatnya, sakit dirasai sekitar pundi air kencing. Kadang-kadang, ada kesakitan yang teruk menyebabkan kebimbangan besar. Aliran air kencing hanya jatuh oleh kejatuhan menghasilkan sejenis pedih dan badan menjadi lemah.

CADANGAN

1. Ambil lobak merah dan jus kentang mentah

2. Ambil makanan kurang kerana dengan makan kurang, tenaga tambahan badan mendapat terlibat dalam membuang batu itu keluar.

3. Makan kulthi dal direndam semalaman: Ambil 100 gram nadi kulthi dan masak pada waktu pagi dengan 750 GMS. air. Apabila ia kekal hanya 300 GMS, tambah sedikit garam dan lada dan memakannya. Mengambil timun bersama-sama dengan akan menunjukkan hasil yang positif yang cepat.

4. Dari sudut pandangan langkah berjaga-jaga, menahan diri daripada mengambil barang-barang akar bit strawberi, pic, buah, teh dan kopi, ketika seluruh mengandungi terlalu banyak oxalate. Juga elakkan makanan berat goreng.

5. Mengambil jus epal kerap berhenti pembentukan batu. Jika ia telah membentuk, walaupun kemudian ia akan keluar dengan air kencing kerana ia memakai keluar. Jus epal membersihkan buah pinggang dalam tempoh yang agak besar-besaran.

6. Minum 25 hingga 50 GMS rebus air akar bit mengikut umur dan mengambil satu atau dua timun bersama-sama dengan makanan tanpa gagal. Elakkan beras dan tomato. Jangan halang membuang air kecil walaupun untuk kali kedua. Jangan duduk dalam satu menimbulkan lebih lama daripada satu jam.

Walaupun selepas sekali batu itu keluar dan, jika tabiat pemakanan yang rosak masih berterusan, proses pembentukan batu mungkin berterusan.

1. Jika batu telah mula membentuk di dalam buah pinggang, kemudian amalan biasa Mahamudra, Yogmudra dan Udiyan Bandh akan hanya membuang ia keluar.

2. Dengan tinggal di diet jus untuk beberapa hari, batu itu akan keluar dalam bentuk pasir.

3. minum air kelapa untuk minum dengan straw beberapa kali pada waktu siang dan apa-apa lagi.

4. Di mana sahaja sakit, mengambil pembentukan air sejuk dan panas ini selama 15 hingga 20 minit.

Herba Ayurveda untuk batu buah pinggang

Officinalis Emblica

Tribulus Terrestris

Boerhaavia diffusa

Chandraprabha vati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar