Selasa, 10 November 2015

Common Adas - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Common Adas - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan Adas biasa. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan mudah ini mengenai cara untuk menggunakan herba ini apabila berurusan dengan kembung perut (pengumpulan gas di dalam perut dan usus), kejang, masalah penyusuan, kurang selera makan, gangguan pencernaan dan masalah kesihatan yang lain.

Adas biasa adalah saka dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 100-200 sentimeter. Batang berongga bercabang di bahagian atas. Bunga kecil berwarna kuning disusun dalam kelompok majmuk. Bunga tumbuhan pada bulan Julai dan Ogos.

Adas adalah berasal herba ke kawasan Mediterranean. Herba ini suka kehangatan. Walau bagaimanapun, ia ditanam secara meluas sebagai tumbuhan tahunan di seluruh dunia. Tempoh tumbuh-tumbuhan herba yang panjang (140-170 hari). Oleh itu, buah-buahan tidak masak pada musim panas sejuk dan lembap.

Anda perlu mengumpul buah-buahan Adas apabila mereka telah menjadi kering dan berwarna perang. Potong herba dan kering mereka pada suhu bilik. Jangan dedahkan herba ini kepada cahaya matahari langsung. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan, serta, selagi suhu tidak melebihi 40 darjah Celsius. Selepas itu, keluarkan campur palsu.

Buah-buahan Adas mengandungi 4-6 peratus minyak pati kaya dengan anethole, anise aldehid, asid anise, fenchone, alfa-pinene dan terpenoid lain. Buah-buahan juga mengandungi minyak, gula, protein, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Daun Adas kaya dengan pelbagai vitamin, seperti, vitamin P, asid askorbik, karotena dan banyak lagi.
Herba ini mempunyai antispasmodic, anti-radang, diuretik, hempedu yang bergerak dan gas excreting hartanah.
Bahan-bahan aktif yang mengandungi buah-buahan memudahkan kahak, mencegah kekejangan, melawan keradangan, meningkatkan diuresis, merangsang rembesan hempedu dan menenangkan anda ke bawah. Selain itu, mereka mempunyai tindakan anti-bakteria yang lemah. Dalam usaha untuk membuat kemasukan, anda perlu tanamkan satu sudu buah-buahan dengan segelas air mendidih. Mari minuman berwarna selama 10 minit dan tuang ia. Minum setengah gelas infusi 2-3 kali sehari sebelum makan. Infusi terbukti merangsang selera makan, meningkatkan prestasi alat pencernaan, mencegah kekejangan, mengeluarkan gas daripada usus dan meningkatkan bekalan susu ibu. Di samping itu, ia boleh digunakan dalam kes bronkitis.
Minyak pati digunakan untuk membuat air Adas. Air Adas merupakan ubat antispasmodic dan gas excreting besar, terutama bagi anak-anak kami, termasuk bayi. Selain itu, ia boleh digunakan untuk memampatkan mata.
Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan merebus yang diperbuat daripada buah-buahan Adas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar