Selasa, 10 November 2015

7 Tips untuk Meningkatkan Penghadaman dan Kekebalan Kanak-kanak Berkeperluan Khas

7 Tips untuk Meningkatkan Penghadaman dan Kekebalan Kanak-kanak Berkeperluan Khas

Saya tidak tahu apabila saya menjadi seorang ibu atau bapa kanak-kanak istimewa bahawa saya akan belajar banyak mengenai tahi. Tetapi apabila anak-anak anda mempunyai isu-isu pencernaan, tahi sebahagian daripada kehidupan seharian. Tidak akan sembelit, cirit-birit, mukus, gas dan senarai seterusnya. Sejak kira-kira 80% daripada sistem imun adalah berdasarkan dalam saluran usus, ia sangat penting untuk memberi tumpuan pada "penyembuhan usus" seperti kata pepatah untuk mempunyai sistem imun yang sihat. Apabila anda meningkatkan sistem pencernaan, maka sistem imun boleh sembuh juga.

Terdapat banyak cara untuk meningkatkan penghadaman yang ia sukar untuk tahu di mana untuk bermula. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan apabila cuba untuk menyembuhkan usus:

* Pertama sekali, anda mesti memperbaiki diet anda. Makan organik, seluruh makanan diet adalah kunci untuk meningkatkan penghadaman. Anda boleh mengambil semua makanan tambahan yang anda mahu, tetapi jika anda tidak makan makanan yang sihat, ia akan pergi ke sisa. Makanan yang diproses sarat dengan bahan kimia yang menyakiti sistem penghadaman dan secara drastik menjejaskan sistem imun.

* Sikap tidak bertoleransi Gluten dan / atau penyakit seliak sering akan menyebabkan isu-isu pencernaan. Jika anda atau anak anda mempunyai isu-isu pencernaan, maka anda boleh mempertimbangkan untuk diet yang bebas gluten. Ujian untuk penyakit seliak dan / atau sikap tidak bertoleransi gluten (IgG ujian alahan) boleh dilakukan melalui seorang doktor holistik.

* Enzim pencernaan boleh membantu badan dalam mogok makanan yang membantu penghadaman.

* Makanan tambahan Probiotik tanamkan usus dengan bakteria yang baik. Manfaat probiotik banyak tetapi penghadaman dan imuniti yang tinggi dalam senarai. Jika anda mengelakkan tenusu atau kasein, banyak probiotik adalah berbudaya dari tenusu jadi pastikan dan membaca bahan-bahan.

* Aloe Vera Juice adalah menenangkan dan boleh membaiki perut. Minum jus lidah buaya adalah mudah kerana ia mempunyai rasa yang ringan dan boleh dicampur dengan air, jus, dan lain-lain Pastikan anda membeli organik.

* Herba adalah berguna untuk sistem imun dan pencernaan. Ada yang mungkin berguna untuk sembelit (julap semula jadi) adalah Irish Moss, Bladderwrack, Atlantic Kelp, Arrowroot, Cascara Sagrada, Marshmallow, Golden Seal, dan Brewer Yeast.

* Herba yang mungkin berguna untuk cirit-birit adalah Calendula, Irish Moss, Bladderwrack, Atlantic Kelp, Arrowroot dan Purse Gembala.

Ini bukanlah senarai yang lengkap, tetapi adalah tempat yang baik untuk bermula. Sentiasa melakukan kerja rumah anda dan mengetahui apa yang adalah penyelesaian yang terbaik untuk anda dan keluarga anda. Saya bukan doktor; ini adalah semata-mata makanan tambahan atau diet yang saya telah mencuba atau dipertimbangkan untuk keluarga saya sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar