Selasa, 10 November 2015

Memilih Saiz Bowl Crystal Nyanyian Anda

Memilih Saiz Bowl Crystal Nyanyian Anda

Dalam siri seterusnya artikel, saya akan menerangkan bagaimana untuk memilih mangkuk nyanyian kristal. Ada 3 keputusan segera yang anda perlukan untuk membuat, saiz, komen dan jenis. Saya akan mengambil kira-kira saiz pertama.

Jika anda membeli mangkuk kristal buat kali pertama, pilih satu antara 10 "dan 14". Opera mendengar anda akan melihat bahawa beberapa penyanyi boleh mencapai padang yang sangat tinggi atau oktaf dan lain-lain mempunyai suara yang sangat dalam atau bariton mencapai oktaf yang rendah. Saiz mangkuk nyanyian kristal menentukan oktaf:

Semakin kecil mangkuk, semakin tinggi oktaf
Semakin besar mangkuk, lebih rendah oktaf
Oleh itu, 6 "akan menjadi oktaf yang sangat tinggi manakala 18" akan menjadi oktaf yang sangat rendah.

Sekarang bayangkan mendengar penyanyi opera menyanyi di oktaf tinggi selama 20 minit. Sedikit melemahkan semangat? Sebab itu saya cadangkan bermula dengan 10 "kepada 14" mangkuk. Ini adalah oktaf pertengahan, pelbagai pengucapan biasa anda supaya anda akan dapat bermain untuk jangka masa yang lama tanpa nada akhirnya menjadi agak mengganggu.

Jika anda sudah mempunyai mangkuk nyanyian kristal, maka seseorang yang seterusnya perlu 2 saiz yang lebih tinggi atau lebih rendah daripada yang anda kini mempunyai. Ini tidak benar-benar peraturan tetapi cadangan. Jika anda telah dibeli daripada Omnivos Therapeutics atau Crystal Nada, kami akan mempunyai rekod ciri-ciri mangkuk anda dan boleh menawarkan cadangan mengenai apa saiz (dan komen) untuk mendapatkan depan, memastikan mana yang mangkuk anda pilih akan menyelaraskan dengan baik dengan anda yang sedia ada (s).

Akhirnya, anda akan mempunyai satu set sempurna harmoni yang terdiri daripada 9 "atau 10" kepada 18 "atau lebih tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar