Selasa, 10 November 2015

Tiga mudah Qigong Latihan Bantu Hadapi Holiday Tekanan

Tiga mudah Qigong Latihan Bantu Hadapi Holiday Tekanan

Tekanan, kebimbangan dan kemurungan boleh merosakkan percutian anda jika anda membiarkan mereka mendapatkan yang lebih baik daripada anda! Tetapi, anda sudah mempunyai peralatan perlu menampung. Fikiran anda, nafas anda dan semangat anda adalah semua yang anda perlu bersama-sama dengan beberapa menggerunkan Qigong Latihan untuk mengurangkan tekanan cuti.

Saya yakin bahawa setiap negara dan setiap budaya di seluruh dunia mempunyai cuti tekanan itu. Di Amerika Syarikat Kesyukuran November bermula musim cuti dan ia terus hingga Disember untuk tahun baru, di mana ramai daripada anda sering perlu berurusan dengan tan para tetamu. Bersama-sama dengan ini datang pelbagai tekanan. Anda menghadapi membeli-belah, memasak, pembersihan, pihak, menghiburkan, baking dan banyak lagi yang semua boleh menambah sehingga gunung tekanan. Tetapi anda mempunyai kuasa untuk mencipta keamanan dan kegembiraan yang anda inginkan!

Dengan beberapa petua praktikal, belajar untuk mengenali cuti umum mencetuskan dan qigong latihan anda boleh dengan mudah mengurangkan tekanan dan kemurungan yang sering mengiringi cuti dan anda boleh membuat percutian yang anda boleh menikmati semua menggunakan kuasa minda anda.

Tiga Bidang Utama Tekanan

Terdapat banyak perkara yang mewujudkan tekanan dan ini berbeza-beza dari seorang ke seorang tetapi tiga perkara besar adalah Hubungan, Kewangan dan Keperluan Fizikal.

Hubungan. Semasa cuti ketegangan hubungan boleh meningkatkan dan meningkatkan. Salah faham keluarga memperhebatkan terutamanya jika anda menghabiskan masa bersama-sama berdekatan. Sebaliknya menghadapi cuti tanpa rakan atau yang tersayang boleh membuat anda merasa kesepian dan sedih.

Kewangan. Ini biasanya isu yang paling besar bahawa setiap orang mempunyai untuk datang ke genggaman dengan. Perbelanjaan tambahan hadiah, perjalanan, makanan dan hiburan benar-benar strain bajet, ketenangan fikiran anda dan jika anda berbelanja maka kebimbangan yang timbul untuk beberapa bulan akan datang.

Keperluan fizikal. Membeli-belah, penaik, pelancongan, menghiburkan dan juga menghias boleh meninggalkan anda secara fizikal, apatah lagi dari segi mental, toskan. Menjadi daif melemahkan sistem imun anda dan keletihan dan tekanan agak kerap menyebabkan penyakit. Kesihatan anda sering mengambil tempat duduk belakang kepada apa yang anda percaya adalah kerja-kerja yang perlu dan kerja seharian.

Mind Power Tips untuk Mencegah Tekanan Holiday dan Kemurungan

Anda boleh menggunakan kuasa minda anda untuk membantu anda berhenti, berkumpul semula dan mengelakkan tekanan dan kemurungan di tempat pertama. Pertama saya mahu untuk menunjukkan alat mudah mental yang boleh anda gunakan dan selepas yang meneroka qigong yang boleh lakukan untuk memantapkan mereka fakulti mental dan berjaya mengurangkan tekanan percutian anda.

Mengakui perasaan anda. Ia adalah OK untuk berhenti dan sedar apa yang anda rasa. Meluahkan atau berkongsi perasaan anda dan kemudian membuat keputusan, ya membuat keputusan, untuk menikmati cuti. Sedar bahawa anda boleh memilih untuk mewujudkan semangat bercuti positif anda.

Realistik. Tiada apa-apa telah menjadi sempurna. Tiada apa-apa telah menjadi lengkap. Sedar bahawa perubahan segala-galanya. Kita semua suka tradisi, tetapi sebagai masa seterusnya anda mungkin perlu roll dengan keadaan dan menyesuaikan tradisi lama atau mencipta cara-cara baru untuk meraikan, tradisi baru. Perubahan adalah sesuatu yang pasti dalam realiti anda dan anda boleh membuat pilihan untuk bergerak dengan cara yang sangat positif.

Ketepikan perbezaan. Anda dan hanya anda mempunyai keupayaan untuk menerima ahli keluarga dan rakan-rakan kerana mereka. Anda mungkin mempunyai jangkaan dan ketika orang lain tidak tinggal kepada mereka hanya anda mempunyai pilihan untuk menerima keputusan dengan cara yang positif. Anda boleh membuat pilihan dan membuat keputusan untuk menjadi gembira tidak kira apa. Anda boleh memilih untuk membincangkan isu-isu anda pada masa yang lain dan tidak membiarkan keadaan memberi kesan kepada anda. Orang lain kemungkinan besar berasa kesan-kesan tekanan cuti juga.

Berpegang kepada bajet. Sebelum anda pergi membeli-belah, membuat anggaran dan ikutinya. Ya, ia akan menjadi sukar tetapi anda boleh membuat keputusan, anda boleh membuat pilihan, kepada berapa banyak wang yang anda mampu untuk berbelanja. Kebahagiaan tidak boleh dibeli dengan hadiah. Kebahagiaan datang dari dalam. Hanya anda boleh membuat keputusan dan memilih untuk menjadi gembira.

Perancangan awal. Ini adalah brainer tidak! Rancang kerja anda dan jalankan rancangan anda. Rancang anda Membeli-belah, baking, melawat kawan-kawan, menu dan senarai membeli-belah anda. Membuat keputusan untuk mempunyai perkara yang berlaku dalam cara yang tersusun dan teratur supaya anda membuat pengalaman percutian yang positif.

Belajar untuk mengatakan tidak. Jika anda tidak mempunyai masa, wang, tenaga atau semangat ketika itu mengatakan ya apabila anda perlu mengatakan tidak akan membuatkan anda berasa geram dan terharu. Kawan sebenar dan rakan-rakan akan faham jika anda tidak boleh mengambil bahagian. Jika anda benar-benar mahu turut serta kemudian membuat keputusan untuk mengeluarkan sesuatu yang kurang penting dari pinggan anda. Ingat, anda tidak pernah kehabisan masa! Anda hanya boleh mempunyai terlalu banyak aktiviti!

Berpegang kepada tabiat yang sihat. Hanya kerana ia adalah cuti dan masa untuk perayaan tidak bermakna bahawa anda perlu pergi babi liar dan lebih memanjakan diri dalam segala-galanya! berlebihan menambah tekanan anda. Mengekalkan pemakanan sihat, aktiviti, senaman dan tidur tabiat. Ingat ini sebenarnya Qigong dalam kehidupan seharian.

Membuat beberapa masa untuk diri sendiri. Setiap orang memerlukan beberapa turun-masa. Seorang yang mudah 15 minit tanpa gangguan boleh mempunyai kuasa untuk menyegarkan anda cukup untuk mengendalikan semua yang anda perlu lakukan. Dan jika anda menggabungkan dengan senaman qigong mudah maka ia mempunyai kuasa untuk membawa anda ke tahap baru peremajaan dan tenang dalam.

Tiga mudah Qigong Latihan Untuk Baki, Kelimpahan dan Aliran

Anda boleh mengurangkan tekanan anda dan benar-benar mengeluarkannya dari minda, badan dan semangat dengan menjaga Qi anda dalam keadaan imbangan, menjaga Qi anda yang banyak dan menjaga Qi anda mengalir. Apa yang berikut adalah tiga senaman mudah yang boleh anda gunakan untuk mengekalkan anda Qi dan mencapai kesihatan percutian yang bagus.

Qi Baki - Duduk santai dan selesa di kerusi dengan tangan anda pada paha tapak tangan menghadap ke atas. Bayangkan bahawa dalam setiap sawit anda memegang kuali dari keseimbangan (skala a). Seterusnya membayangkan bahawa anda akan mengangkat setiap satu bekas pada satu masa ke udara (kira-kira 6 inci di atas paha anda). Bayangkan bahawa anda sedang cuba untuk merasa berat Qi yang ada di setiap kuali. Yang mana satu lebih berat? Hak? Kiri?

Tarik nafas - mengangkat tangan kiri dan berasa berat

Menghembus nafas - menurunkan tangan kiri dan berasa berat badan, berehat bahu anda

Tarik nafas - mengangkat tangan kanan dan merasa berat

Menghembus nafas - menurunkan tangan kanan dan berasa berat badan, berehat bahu anda

Ulangi ini sekurang-kurangnya sepuluh kali untuk setiap tangan kemudian mengambil satu nafas sangat dalam diikuti oleh mengeluh panjang dan berasa benar-benar santai.

Qi Abundance - Duduk santai dan selesa di kerusi dengan tangan kananmu ke atas abdomen anda supaya ibu jari kanan anda adalah di peringkat pusat anda. Letakkan tangan kiri anda ke atas tangan kanan dengan cara yang sama. Saya mahu anda bayangkan yang anda sedang meletupkan belon dan belon yang adalah anda! Dan anda sebagai belon akan mengembang dan menyelubungi seluruh planet dan isi alam semesta.

Tarik nafas - bayangkan yang anda sedang mengumpul Qi untuk mengisi belon

Menghembus nafas - bayangkan yang anda sedang bernafas Qi ke dalam belon dan ia berkembang, semakin besar dan lebih besar

Ulangi ini sekurang-kurangnya 20 kali dan kemudian menurunkan tangan anda untuk paha anda. Rasa Qi yang telah dikumpulkan, disimpan dan dikongsi dengan alam semesta.

Aliran Qi - Duduk santai dan selesa di kerusi dengan tangan anda pada paha tapak tangan menghadap ke atas. Bayangkan bahawa anda memegang dua mangkuk dan bahawa apa-apa yang ditinggalkan dipenuhi dengan air. Sekarang angkat kedua-dua mangkuk bangun dari paha anda.

Tarik nafas - bayangkan yang anda sedang menuang air dari mangkuk kiri ke dalam mangkuk yang betul

Menghembus nafas - imej yang anda sedang menuang air dari mangkuk yang betul ke dalam mangkuk sebelah kiri

Ulangi ini sekurang-kurangnya 10 kali untuk setiap sisi dan kemudian menurunkan tapak tangan anda untuk paha anda dan merasakan Qi mengalir melalui badan anda.

Dalam ketiga-tiga latihan anda telah menggunakan pernafasan qigong dalam kombinasi dengan kuasa minda (visualisasi) untuk mewujudkan kira-kira, banyak dan aliran Qi kepada dan melalui anda. Apabila Qi anda adalah seimbang, yang banyak dan mengalir menguatkan sistem imun anda, anda berehat badan anda dan minda anda menjadi jelas. ANDA BOLEH BUAT INI LATIHAN sekerap yang anda LIKE sepanjang musim cuti dan sebenarnya setiap hari tahun ini untuk mengekalkan tekanan yang minimum dalam hidup anda dan persekitaran anda.

San Qi Ping Heng Qigong menggunakan kuasa minda dan qigong untuk mengimbangi tenaga anda, Shaolin Dan Tian Qigong menggunakan kuasa minda dan qigong untuk mewujudkan qi banyak dan Ba ​​Dong Wu Shen Qigong menggunakan kuasa minda dan qigong untuk menjana aliran qi. Ketiga-tiga apabila digunakan bersama-sama keputusan dalam BALANCE, banyak dan aliran qi yang boleh membawa anda kepada realiti kesihatan yang bagus.

Menggunakan "Mind Power" dan "Qigong" anda boleh mula belajar untuk mencipta realiti AWESOME anda. Ia adalah mungkin hanya dengan pilihan anda untuk membuat hari yang menggerunkan, mewujudkan kesihatan yang menggerunkan anda dan mencipta dunia yang menggerunkan anda. Sila berkongsi dengan rakan-rakan dan keluarga anda dan bersama-sama menggunakan Kuasa Minda Plus Qigong KAMI BOLEH CREATE AN DUNIA AWESOME.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar