Selasa, 10 November 2015

Pendekatan Asli Untuk Perubatan

Pendekatan Asli Untuk Perubatan

Bidang perubatan boleh mempunyai banyak tafsiran yang berbeza daripada keadaan, untuk menopaus contoh unik diuruskan oleh pakar-pakar perubatan bergantung kepada latihan dan minat mereka dalam menjaga dengan trend terbaru dalam bidang perubatan. Sebagai contoh, rawatan menopaus telah menjadi kawasan kelabu yang sering diperkatakan dengan memberitahu pesakit bahawa dia akan mendapat melalui gejala dan untuk mengubah suai diet dan gaya hidup beliau untuk mengurangkan gejala-nya. Kadang-kadang ini tidak mencukupi dan terapi penggantian hormon telah digunakan yang pada masa lalu telah menunjukkan untuk menyebabkan kesan sampingan lebih buruk daripada gejala diri mereka sendiri.

Ketidakseimbangan hormon boleh memberi kesan gaya hidup lelaki dan wanita sebagai estrogen, testosteron dan progesteron semua mempunyai peranan yang penting dalam kehidupan kita. Ketidakseimbangan boleh menyebabkan perubahan mood, hot flashes dan kehilangan tenaga. Bio terapi penggantian hormon yang sama digunakan untuk merawat gejala-gejala ini. Kerana Premarin masalah hormon sintetik dengan kanser payudara, serangan jantung, strok dan kanser serviks ramai doktor berhenti menetapkan penggantian hormon untuk pesakit dan wanita mereka enggan menerimanya kerana takut.

Akhir-akhir bio hormon yang serupa telah mendapat populariti kerana selebriti yang berjaya membawa mereka seperti Oprah Winfrey dan Suzanne Somers. Doktor telah menggunakan mereka sejak 25 tahun yang lalu dengan kejayaan besar apabila disesuaikan dengan keperluan pesakit. Satu-satunya cara untuk melakukan ini adalah melalui seorang ahli farmasi pengkompaunan yang boleh membuat preskripsi yang betul-betul seperti yang diperintahkan dalam sistem penyampaian bersetuju dengan pesakit.

Bio hormon yang serupa dibuat dalam makmal dan mempunyai struktur molekul yang sama seperti hormon dibuat di dalam badan. Hormon sintetik, sebaliknya, adalah sengaja berbeza. Syarikat-syarikat dadah tidak boleh paten struktur serupa bio sehingga mereka telah mencipta yang sintetik seperti Premarin, Prempro dan Provera untuk menamakan beberapa jenama popular. Walaupun hormon sama bio telah wujud untuk masa yang lama kebanyakan doktor tidak biasa dengan mereka.

Perkara pertama yang perlu dilakukan apabila mempertimbangkan hormon sama bio adalah untuk mempunyai panel hormon dilakukan untuk menentukan dos bio estrogen serupa, progesteron, testosteron dan atau DHEA untuk menyediakan di farmasi pengkompaunan. Pemantauan yang teliti dilakukan melalui susulan panel hormon untuk memastikan pelepasan didapati pada dos yang paling rendah. Panel hormon dilakukan setiap tiga bulan pada mulanya dan kemudian sekali setahun sekali pesakit adalah stabil pada masa peperiksaan tahunan mereka.

Ramai wanita boleh menarik nafas lega dalam mengimbangi hormon mereka tanpa menggunakan ubat-ubatan dengan menggunakan pendekatan semula jadi melalui pemakanan tambahan perubatan gred, gaya hidup dan perubahan diet dan sokongan endokrin lembut. Sesetengah wanita akan memerlukan preskripsi tambahan hormon kekuatan untuk mendapatkan bantuan yang lengkap dan mendapatkan mereka melalui tempoh peralihan.

Rayuan hormon sama bio adalah bahawa mereka semula jadi yang membolehkan badan kita untuk metabolisme mereka dengan kesan sampingan yang minimum. Hormon sintetik adalah lebih kuat dan menghasilkan kesan sampingan yang ditanggung lagi. Hormon bio sama boleh dikompaun dengan keperluan individu setiap wanita yang tidak mungkin dengan preskripsi besar-besaran. Kajian telah menunjukkan bahawa mereka adalah lebih selamat daripada versi sintetik tetapi mereka belum dikaji untuk kegunaan jangka panjang.

Dengan doktor yang betul dan dos yang betul hormon anda boleh menjadi perasaan yang besar dalam masa yang singkat. Tahun lalu kita semua digunakan untuk pergi ke farmasi dan ahli farmasi akan mengkompaun preskripsi kami. Ubat-ubatan pada hari ini secara besar-besaran untuk merawat segmen besar penduduk. Pengkompaunan ahli farmasi boleh membuat dos adat dalam sistem penyampaian mudah diterima oleh pesakit. Hubungan kongsi gelap pesakit-doktor-ahli farmasi yang menyediakan pendekatan yang unik untuk merawat isu ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar